SAI

0,5 l PIIMA
25g  PÄRMI
1tl    SOOLA
800-900g JAHU
3-5 spl SULAVÕID
(4-5 tera kardemoni)

Leigele piimale lisa vähese piimaga vedeldatud pärm ja pool jahukogusest.
Klopi hästi segamini ja jäta sooja kohta rätikuga kaetult umbes üheks tunniks kerkima.
Kerkinud taignale sega juurde sool, (kardemon), sulatatud või ja ülejäänud jahu.
Sõtku kuni taigen on ühtlane, läikiv ja lööbkausi ja käte küljest lahti.
Taigen asetada rätikuga kaetult uuesti 1-2 tunniks sooja kohta kerkima, teda paar korda alla sõtkudes.
Kerkinud taignast vormi pätsid, lase rasvaga määritud soojal pannil kerkida, määri muna või piimaga
ja küpseta keskmise kuumusega ahjus (200-220C).

Kunagi, kui veel jahiga purjetamas käisin, sai käidud ka Kihnu saarel, kus
majutust pakkunud kohalik tädi tegi imehead (tõeliselt imehea) saia.
Küpsetas ta seda ahjus süte peal. 
Ise ma ei ole kordagi saia teinud aga kui ma selle ükspäev peaksin ette võtma,
siis sooviksin teha seda just ahjus süte peal.

Kui ma veel väike olin tegi ka minu vanaema ise saia ja ikka päris ahjus süte peal.
Kindlasti sai tehtud seda jõuludeks. Ja siis oli tuba mõnusat saia lõhna täis.
Värskele saiale sai veel moosi peale pandud ja tollal tundus see kõige parem 
magustoit maailmas.

Kommentaarid